De ondersteuning van GTS Online zorgt voor een professionele IT-infrastructuur

Een tekort aan systeem administrator kennis op de IT-afdeling en SOx regelgeving. Een overname in 2018 door het Amerikaanse Twin Disc waardoor kennis moest worden gemaakt met het internationale IT team en de samenwerking moest worden versterkt. Maar óók het opzetten en starten van werkzaamheden gerelateerd aan het syncen van de datacenters tussen Amerika en Nederland. Allemaal uitdagingen waar Veth Propulsion de afgelopen jaren mee te maken heeft gehad. Aan IT Application Manager Jos Sijbesma de taak om de afdeling IT & Business Development te vormen én een strakke IT-infrastructuur neer te zetten. Dit deed Jos niet alleen, maar samen met de engineers van GTS Online vanuit een pragmatische Service Level Agreement.

Jos Sijbesma (links) en Marek de Baar op de locatie van Veth Propulsion

Jos heeft na zijn afstudeerstage bij Veth Propulsion in 2007 meerdere jaren gewerkt op de afdeling R&D Control Systems totdat hij in 2021 de vraag kreeg om de IT-infrastructuur en de afdeling IT & Business Development te professionaliseren. Een uitdaging die hij met beide handen heeft aangegrepen.

GTS Online is een verlengstuk van onze IT-afdeling

Sinds 2020 heeft GTS Online een Service level Agreement met Veth Propulsion. Onze engineers springen bij wanneer de interne IT-medewerkers tegen zaken aanlopen waarbij hulp geboden is. Jos: “Toen ik in 2021 de overstap maakte naar de afdeling IT & Business Development was de hele IT-wereld nog nieuw voor mij. Ik was dan ook heel blij dat Rob, Wesley en Marek – ook wel onze drie musketiers van GTS Online – mij wegwijs konden maken. Zij hebben mij de hoe, wat en waarom van de IT-infrastructuur uitgelegd. Dit deden ze aan de hand van de “7 Why’s methode”. Bij alle in het verleden gemaakte keuzes stelde we ons de vraag: waarom, waarom, waarom, waarom, waarom, waarom en waarom. ”

Toen Jos eenmaal inzicht had in de keuzes die in het verleden waren gemaakt, is het team begonnen met het optimaliseren en verder professionaliseren van de IT-infrastructuur. “Dankzij de 7 Why’s methode kregen we als team ook inzicht in hoe het anders en beter kon. Om die optimalisatieslagen door te voeren hebben we veel gehad aan de engineers van GTS Online. Zij brengen namelijk onwijs veel IT-kennis en ervaring mee die vervolgens wordt ingezet tijdens projecten op het gebied van infrastructuur en de digitale werkplek”, vertelt Jos.

Waar onze kennis stopt, gaat GTS Online verder

“Doordat Wesley en Marek beiden één dag per week bij ons op locatie werken en de rest van het technische team van GTS Online ook remote voor ons klaarstaat, kan je dus wel zeggen dat GTS Online een verlengstuk van onze eigen IT-afdeling is geworden. Waar onze kennis stopt, gaat hun kennis verder”.

De samenwerking met GTS Online is collegiaal, fijn en waardig

“De engineers van GTS Online voelen echt als onderdeel van de toko”, vertelt Jos wanneer we hem vragen naar de samenwerking met GTS Online. “Er was afgelopen jaar heel veel te doen in een korte tijd. Zoals het syncen van de datacenters tussen USA en Papendrecht, het opschalen van onze kennis op het gebied van Autopilot en Intune, een clean-up en herindeling van de serverruimte, beter gebruik leren maken van Microsoft Teams en het automatiseren van onze business development.”

“Aangezien wij mankracht tekortkwamen, was het heel fijn dat we structureel gebruik konden maken van de kennis en kunde van GTS Online. Zonder hen hadden we niet op het niveau kunnen komen waar we nu staan. Daarnaast leert ons eigen personeel veel van de mannen van GTS Online. Mede door de fijne, collegiale en waardige samenwerking met GTS Online wordt ons IT-infrastructuur steeds professioneler en werken we beter én sneller samen met onze Amerikaanse collega’s. En daar ben ik heel blij mee!”

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen om jouw organisatie én ICT-infrastructuur naar een next level te brengen? Zodat jij overal en altijd veilig, prettig en efficiënt kunt werken? Neem dan hier contact met ons op voor meer informatie, een demo of een (online) kennismakingsgesprek.

 

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact op met Johan

Diensten uit deze case

Beheer & ondersteuning

Het doel van onze ICT-totaaloplossingen is om mensen optimaal te ondersteunen bij hun werk. Ook als je er zelf even niet uitkomt. Met onze beheer- en ondersteuningsoplossingen ben je ervan verzekerd dat jouw ICT in één keer goed geregeld is. Wij ondersteunen je bij moeilijke vraagstukken of projecten en draaien regelmatig mee in de ondersteuning. Op afstand of op locatie.
Meer over Beheer en ondersteuning