Het jaar van GTS Online samengevat door Johan de Haan

Nieuw, nieuwer, nieuwst

Als we 2022 samenvatten voor GTS Online dan staat het thema (ver)nieuw(ing) voor Johan centraal: “Bijna alles hebben we in 2022 vernieuwd. Zo hebben we eind 2021 een nieuw pand gekocht, waar we in maart de sleutel van kregen. Na een paar weken klussen, schilderen en verhuisdozen inpakken, verhuisden we in maart al naar onze nieuwe plek. Een plek die beter aansluit bij wat we doen, midden in een kantorenpark.”

Nieuw boekhoudpakket

Maar er was meer dat vernieuwd werd in 2022. Johan: “We hebben samen met Mprise onze boekhouding gemigreerd naar Dynamics 365 Business Central. Hierdoor hebben we een nieuwe basis neergelegd voor de komende jaren; een ERP-oplossing die diverse bedrijfsprocessen samenbrengt, stroomlijnt en vereenvoudigt. Én die je makkelijk kan koppelen met het Power Platform van Microsoft waar we de komende jaren veel mee willen gaan doen.”

Een nieuw verhaal, op een nieuwe website

Ook de merkidentiteit en de website van GTS Online kregen een flinke make-over. “Nadat Alfred en ik in 2020 GTS hebben overgenomen, hebben we in 2021 samen met UBO Agency opnieuw gekeken naar het verhaal van GTS Online: waar staan we voor, waar willen we naartoe met de organisatie en hoe kunnen we dat de komende jaren op een goede manier uitdragen? Het resultaat daarvan –een nieuwe website en merkidentiteit– hebben we in maart 2022 gelanceerd”, vervolgt Johan.

Schouders eronder om er samen iets van te maken

Al deze vernieuwingen brachten ook uitdagingen met zich mee. “Zo kregen we bijvoorbeeld veel vlotter dan verwacht de nieuwe sleutel van ons pand. Hierdoor moesten we alles binnen een maand klaar maken voor de verhuizing, terwijl Alfred zijn voet ook nog gebroken had. Gelukkig hebben we een team dat voor elkaar klaarstaat. In twee weken tijd hebben we alles klaar gemaakt voor verhuizing en met elkaar de boel verhuisd.”, vertelt Johan.

Een mooi team waarmee we flexibel en pragmatisch aan de slag kunnen

“Op dat moment was het echt een uitdaging, maar als je er nu op terugkijkt viel het eigenlijk best wel mee”, vervolgt Johan. “Het is vooral heel tof om te zien dat we een pragmatische club mensen bij elkaar hebben, die de schouders eronder zetten om er samen wat van te maken. In mijn ogen hoef je dan ook niet altijd alles vooraf te voorzien. Problemen zijn er namelijk om samen op te lossen. Het is vooral een kwestie van meebewegen met de ontwikkelingen, de schouders eronder zetten en kansen pakken”, legt Johan uit.

Trots op onze medewerkers; zij zijn onze belangrijkste assets

Toen Johan dit interview voorbereidde, moest hij bij de vraag ‘waar zijn jullie het meest trots op?’ denken aan een uitspraak die één van hun klanten ooit deed:

“Als er één ding is waarin GTS Online zich wat mij betreft mag verbeteren, is het dat ze wel wat minder bescheiden mogen zijn. Ze zijn namelijk echt goed in hun vak. Ze zijn technisch goed onderlegd en helpen je ook actief met die kennis. Ze staan voor mij voor betrouwbaarheid en kwaliteit.” – Eric Oukes, Traffic Service Nederland

“Hieruit blijkt wel dat het voor mij best een lastige vraag is om te beantwoorden en te vertellen waar we trots op zijn. Maar als ik dan één ding moet uitlichten, is dat toch wel ons team. Iedereen doet op zijn of haar manier het beste voor de rest van het team. Dat varieert van elkaar helpen in projecten tot het optuigen van de kerstboom of meedenken hoe we onze processen kunnen verbeteren. We kunnen nog zo’n tof pand hebben of nog zo’n gave website, maar als het team er niet voor elkaar staat dan hebben we niets. Onze medewerkers zijn de belangrijkste assets van GTS Online en daarom moeten Alfred en ik ook goed voor hen blijven zorgen”, vertelt Johan.

Veilige IT-infrastructuren en werkplekken

Als laatste blikken we samen met Johan vooruit. Wat verwacht hij het komende jaar voor GTS Online, qua trends in de markt en uitdagingen? “Heel eerlijk?! Ik heb een hekel aan trends voorspellen”, zegt Johan lachend.

“Maar een hot topic waar we ons zeker op blijven focussen het aankomende jaar is cybersecurity. Waar klanten vroeger vooral bij ons kwamen met verzoeken als ‘ik wil een snellere pc of ik heb meer opslag nodig’, krijg je nu veel vaker vraagstukken als ‘hoe zorgen we ervoor dat er een goede balans komt tussen de financiële impact van een oplossing en het beveiligingsniveau dat we daarmee kunnen realiseren?’. En ‘hoe houden we onze netwerk-/IT-infrastructuur zo veilig mogelijk?’. Deze vraagstukken passen bij wie we zijn en hoe we te werk gaan; gericht op de mens, toegewijd aan kwaliteit en slimme ICT. Op die basis willen we de komende jaren dan ook verder bouwen. Samen met onze klanten, partners, medewerkers en leveranciers. Want zonder dit netwerk om ons heen kunnen wij ook niet doen wat wij het liefste doen: compleet verzorgde, efficiënte én veilige online werkplekken realiseren die perfect passen bij de behoeften van mkb-organisaties”, sluit Johan ons gesprek af.

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen om jouw organisatie én ICT-infrastructuur naar een next level te brengen? Zodat jij overal en altijd veilig, prettig en efficiënt kunt werken? Neem dan hier contact met ons op voor meer informatie, een demo of een (online) kennismakingsgesprek.